Cookies verzekeren het goed functionneren van onze website. Door gebruik te maken van deze site, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Meer informatie OK
U bent hier: Home / Actualiteiten / UW BELASTINGAANGIFTE INVULLEN?

UW BELASTINGAANGIFTE INVULLEN?

 

De FOD Financiën maakt het u gemakkelijk!

 

Hulp nodig?

Hebt u een vraag over uw aangifte of voorstel van vereenvoudigde aangifte?

 

Wilt u uw aangifte laten invullen door de experts van de FOD Financiën?

  • Dat kan enkel op afspraak. Bel vóór 30 juni naar het nummer dat op de envelop van uw aangifte staat (bruine envelop). U hoeft zich niet te verplaatsen! De experts van de FOD Financiën bellen u op het afgesproken tijdstip terug om samen met u uw aangifte in te vullen per telefoon.
  • AFGESLOTEN - Op 12, 13 en 14 juni 2023 werden zitdagen in Sint-Jans-Molenbeek gehouden. Ze zijn gratis. Ze zijn enkel toegankelijk op afspraak. Neem dan telefonisch contact op met de dienst Sociale Actie 02 412 36 81 van maandag tot vrijdag (behalve op 29 mei) van 9 tot 12 uur en van 13 tot 15 uur.

 

Om u snel en doeltreffend te kunnen helpen, is het noodzakelijk om de volgende documenten mee te brengen:

  • uw identiteitskaart (zonder identiteitskaart, geen hulp mogelijk!)
  • inkomstenfiches (lonen, werkloosheidsuitkering, vervangingsinkomen bij ziekte…)
  • attesten en diverse overzichten (hypothecaire lening, levensverzekering, giften, pensioensparen, uitgaven voor kinderopvang, onderhoudsgeld, dienstencheques, eventuele inkomsten of eigendommen in het buitenland…)

 

Komt u voor een andere persoon? Breng dan de volgende documenten mee:

  • uw identiteitskaart
  • een kopie van de identiteitskaart van de andere persoon
  • een volmacht (ondertekend door de andere persoon). U kunt dit model gebruiken of kopiëren (PDF, 498.61 KB).
  • alle documenten die over het jaar 2022 gaan en die nuttig zijn voor de aangifte van de andere persoon.

 

 

Uw aangifte via MyMinfin (Tax-on-web): snel en eenvoudig!

Vanaf eind april is uw (grotendeels vooraf ingevulde) aangifte of uw voorstel van vereenvoudigde aangifte beschikbaar in MyMinfin (Tax-on-web).

Hoe krijgt u toegang tot uw aangifte of voorstel van vereenvoudigde aangifte?

 

Maakt u geen gebruik van MyMinfin (Tax-on-web)?

Als u uw eBox niet hebt geactiveerd en als u Tax-on-web vorig jaar niet hebt gebruikt, ontvangt u uw aangifte (of voorstel van vereenvoudigde aangifte) normaal gezien per post in de loop van de maand mei.

Als u begin juni nog niets ontvangen hebt, bel dan naar 02 572 57 57 (directe code: 17001).

Als u uw eBox geactiveerd hebt, ontvangt u geen aangifte (of voorstel van vereenvoudigde aangifte) per post. Gebruik MyMinfin (Tax-on-web) of bel vanaf begin juni naar het nummer 02 572 57 57 (directe code: 17001) om de documenten per post te ontvangen.

 

Hebt u een voorstel van vereenvoudigde aangifte ontvangen?

Zijn uw gegevens juist en volledig? U hoeft niets te doen. U hoeft niets te verzenden of te bevestigen. U ontvangt uw aanslagbiljet (berekeningsnota) automatisch.

Zijn uw gegevens onjuist of onvolledig? U moet ze corrigeren via MyMinfin.be of via het papieren antwoordformulier.

 

Ontvang uw documenten van de FOD Financiën online via de eBox

Maak het uzelf gemakkelijk en ontvang de documenten van de FOD Financiën rechtstreeks online via de eBox, de digitale en beveiligde 'brievenbus' van de overheid.

Activeer uw eBox op doemaardigitaal.be! U ontvangt dan een melding zodra er een nieuw document beschikbaar is. Vergeet niet om uw e-mailadres in te vullen om de meldingen te ontvangen.

Meer weten over de eBox

 

Op initiatief van de FOD Financiën, met de steun van Houria Ouberri, Schepen van sociale actie en het College van Burgemeester en Schepenen.

(2023)

Document acties